Lazac inyenceknek

A halfogyasztás ősidők óta fontos része a táplálkozásnak. Egészségre gyakorolt hatása miatt fogyasztása mindenki számára ajánlott.

Csak tiszta forrásból

A bőséges májusi, június eső nyomán bőven találhatunk gombát az erdeinkben.

Kiváló minőségű alapanyagok

"A különleges, minőségi alapanyagok felkutatása, és az azokban rejlő lehetőségek maximális kiaknázása a jelen és a közeljövő nagy kihívása"

Egészséges finomságok

Korszerű konyhatechnológia felhasználásával, kiváló alapanyagokból, egészséges és finom ételek.

Zsályás ponty pestós makarónival

Volt egyszer egy ponty,úszott mint a pinty…

Eddig halas receptet még nem tettem itt közzé, és ezt azért is érdekes, mert  mi igazán sok halas ételt eszünk. Jobban mondva ettünk, addig amíg szegény édesapám rendszeresen “szállította” a halakat. Szenvedélye volt a Velence-tavi horgászat, képes volt hajnalok hajnalán felkelni, mikor még mi többiek éppen csak a másik oldalunkra fordultunk alvás közben.

zsályás ponty 002

A csendben, hogy minket fel ne ébresszen megitta a kávéját, s már ment is ki csónakkal a tóra pecázni. Nem számított, hogy éppen milyen volt az idő, sőt, a zord idő sokszor még kedvezett is a napi fogásnak. És persze, jó horgász módjára nem csak megfogta a halat, de meg is pucolta, sőt, még el is készítette, nem is akár hogyan. karácsony elképzelhetetlen volt az általa saját fogású haból elkészített halászlé nélkül. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire tud hiányozni. Talán, ezért is jött az ötlet, hogy halat fogok készíteni. Szerettem volna megfelelni annak a képzeletbeli kihívásnak, amit Ő támasztott, ezért sokat gondolkoztam azon, hogyan tudnék egy különleges hal ételt elkészíteni. És egyszer csak, mint egy szikra bepattant az ötlet:

zsályás ponty lesz a menü, köretnek pedig pestós makaróni.

zsályás ponty 006

Amellett, hogy nem egy hétköznapi, megszokott étel, még az is nagy előnye, hogy  előre elkészíthető, és másnap pillanatok alatt csak készre kell sütni.. A lényeg, hogy a halszeleteket (ha olcsóbb receptet szeretnénk, a ponty helyettesíthető busa szeletekkel is.) előző este egy mély tálban pácoljuk be, sózzuk, borsozzuk (én félbevágtam a halpatkókat, úgy jobban átjárja őket a fűszer),  megszórjuk zsályával (nem kell túl sok, nagyon intenzív az íze), apróra vágott fokhagymát hintünk rá, és a halszeletek tetejére egy-egy kanál tejfölt teszünk,  meglocsoljuk olajjal. és mehet is be a hűtőbe egy éjszakára. Másnap 50 perccel a fogyasztás előtt, tegyük be a sütőbe, a legfinomabb frissen fogyasztva. Légkeveréses sütő esetén 200 fokra előmelegített sütőben 30 percig alufóliával letakarva süssük, majd a fóliát levéve további 20 percig süssük, amíg megpirul a teteje. Amíg a halunk sül, elkészítjük a köretet, ami szó szerint 10 perc alatt elkészül.

A makarónit sós, forrásban levő vízben 8 perc alatt megfőzzük, majd egy mély tálban elkeverjük a pestóval. Én egy kis tejszínnel  még elkevertem a pestót, és ebbe a szószba forgattam bele a makarónit. A tetejét megszórhatjuk reszelt parmezánnal. Pestót házilag is készíthetünk, viszont akkor nem igaz az az állításom, hogy tíz perc alatt kész köretet varázsolhatunk, arról nem is beszélve, hogy meglehetősen sok alapanyag -pontosabban hét- kell az elkészítéséhez, és ezek beszerzése nem biztos hogy olyan egyszerű. Készen bármelyik szupermarketben viszonylag olcsón, többféle változatban beszerezhetjük. A legnépszerűbb, és talán a legfinomabb is a zöld genovai pestó.

A pestó hét hozzávalója, ha valaki mégis a házilag elkászíthető verzió mellett dönt:

• két evőkanál fenyőmag,
  • öt evőkanál olivaolaj,
  • 2 csokor friss bazsalikom,
  • 4-6 gerezd összetört fokhagyma
  • 10 dkg parmezán sajt (vagy pecorino)
  • só, bors

…észpestó finom!

Tudtad?:  A zsálya: azontúl, hogy egészséges és finom, a bölcsesség fűszere, és a hosszú életet jelképezi.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>